09 Ekim 2010

Çikolata Soslu Cheesecake

Ben bayılıyorum bu tada. Hem lezzetli hemde hafif.
Kurabiye kek tarzındaki şeyleri yapabiliyorum ama henüz tatlı konusunda geliştiremedim kendimi. Bunun içinde zamana ihtiyacım var.
Bir kez cheesecake denedim şimdi favori tatlım oldu :)
































Malzemeler
  • 2 paket burçak bisküvi
  • 1 paket margarin
  • 250 gr labne peynir
  • 1 paket krem şanti
  • 2 yumurta
  • 3 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Çikolata sosu
Yapılışı:

Margarin eritilip toz halinde ufalanmış bisküvilerle karıştırılır. Yuvarlak fırın kabına düzgünce yayılıp yarım saat buzdolabında bekletilir.
Labne peynir, yumurta, toz halinde krem şanti, nişasta ve toz şeker ayrı bi kapta karıştırılır.
Yarım saat dolapta bekleyen bisküvilerin üzerine dökülüp güzelce yaydıktan sonra önceden ısıtılmış 175°C fırında pişirilir.
Piştikten sonra soğumaya bırakılmış çikolata sosu üzerine dökülür.
Bir gece dolapta beklettikten sonra afiyetle yenir.

Ben birde vişne soslu deniyorum oda mayhoş bir tat katıyor. Vişneleri ve 1 kaşık pudra şekerini rondoda sos haline getiriyorum. Cheesecake fırından çıktıktan sonra üzerine döküp biraz bekletip dolaba koyuyorum.

Afiyet olsun.

4 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefiss gözüküyor ellerinize sağlık...

etamincikizlar dedi ki...

aferim kızkardaşum biz kimin kızlarıyız dimi ama.. ellerine sağlık çok güzel görünüyo.

Bu arada adaşımada teşekkür ederiz.. sevgiler

TuBiLiK dedi ki...

teşekkür ederim canan

sağol abla :)

ebru altin dedi ki...

ellerinize sağlık, çok hoş görünüyorlar. Cheescake en sevdiğim tatlardan birisidir ama iki denememde hüsranla sonuçlanınca artık yapmaktan ve dolayısıyla denemekten vazgeçtim. Nerede yanlış yapıyorum bilmiyorum ama sizdeki gibi bir görüntüyü elde edemediğim bir gerçek :)) Tekrardan ellerinize sağlık