18 Ekim 2010

Şiş Köfte

Hem yapımı kolay hem sunumu güzel şiş köfte.

Köfteli yemekler benim iş çıkışı ansızın gelen misafirlerimdeki tek çözümüm :)
Haftanın 6 günü çalışıyorum ayrıca bol bol misafir ağırlıyorum bunun için benim ve doladımın heran hazırda olmamız gerek. Bunun içinde annem sağolsun dolabımdan köftem eksik olmaz.
Köfteleri genelde fırında yapıyorum onlar pişerken bende diğer işlerle uğraşıyorum. Tabi zamanla yeni çeşitlere ihtiyaç duyuyorum :)
Bir arkadaşımdan şiş köfteyi öğrendim ve favorim oldu.

































Malzemeler:

Köfte İçin;
  • 1 soğan rendesi
  • 1 diş sarımsak rendesi
  • 4 yemek kaşığı galete unu
  • 1 yumurta
  • kıyma
  • tuz
  • kimyon
  • karabiber
  • ince kıyılmış maydanoz
süsleme için;
  • çeri domates
  • biber
  • şiş

Yapılışı:

Bütün malzemeler kıymanın rengi solana kadar güzelce yoğrulur. çeri domateslerinin boyutuna göre top top yuvarlak olarak şekillendirilir.

Şişe bir köfte, bir biber, bir domates dizilir yada isteğe göre dizilir.
hazırlanan şişler tepsiye yerleştirilip köftelerin üzerine yumurta fırçası yardımı ile sıvı yağ sürülür.
Önceden ısıtılmış fırında 200°C derecede 20 dakika pişirilir.

Afiyet olsun.

4 yorum:

kutsalceyiz dedi ki...

mangalda olursa bizide çağır birgün,kampanyama bekliyorum selmlar arkadaşım

TuBiLiK dedi ki...

peki :)
ahh mangalın yeri tadı ayrı tabi ama imkanlar el vermeyince çareler bulmak lazım :) bu fırındaki halide o çarelerden birisi tadı mangala yakın çünkü.
selamlar...

etamincikizlar dedi ki...

ellerine sağlık güzelim..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerime sağlık. Çok güzel görünüyor.
Sevgiyle kal.