31 Ekim 2010 Pazar

Hamsi Pilavı



   İlk denemem ve harika oldu. Hamsinin en sevdiğim hali..

Malzemeler

1,5 kilo hamsi (kılçığı ayıklanmış)
1,5 su bardağı pirinç
4 adet soğan
maydanoz, dereotu
pul biber, karabiber, nane, tuz, kuş üzümü
su

Yapılışı

İlk önce hamsilerin kılçıkları ayıklanır. Hamsiler bi kenarda beklerken. Soğanı bol yağda pembeleşinceye kadar kavururuz. Piricimizi ilave edip kavurmaya devam edelim içerisine baharatlarımızı pul biber, karabiber, nane, kuş üzümü ve tuzumuzu ilave edip kavurmaya devam edelim sonra içerisine ince kıydığımız maydanoz ve dere otunu ilave edip yarım su bardağı suyu ekleyip altını kapatalım. Sonra sırasıyla borcama önce pilav sonra hamsiyi yine pilav şeklinde dizerek en üstte hamsiyi bolca koyarak ve üzerine bir çay bardağı su dökerek 200° fırın 40-45 dakika pişirilir.

Afiyet olsun.

29 Ekim 2010 Cuma

29 Ekim... Cumhuriyetimizin 87. yılı kutlu olsun..

Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktir. Fakat Türkiye Cumhuriyeti sonsuza kadar yasayacaktir.



Mustafa Kemal ATATÜRK

28 Ekim 2010 Perşembe

Gelin Sepeti


Pazar günü kuzenimin sözü var hem kız istenecek hemde söz kesilcek.. Erkek tarafı olarak bizlerde orada olcaz..
Yengecim ailemize katılacak olan kızımız için ciciler hazırladı bunlarıda bohça yerine annemin süslemesini yeni bitirdiği sepette götürmeyi uygun gördük.
Sepetin içinde görünen yüzük tepsisi ve cici terlikler için süslü terlik torbası..
Rabbim utandırmasın, tamamına erdirsin inşallah..
Bir ömür mutlu olsunlar...

27 Ekim 2010 Çarşamba

Dantel Pike Takımı

 Dantel pike takımı anneciğimin elceyizlerinden.. Eline, emeğine sağlık biricik annecim...

25 Ekim 2010 Pazartesi

Şile Bezi Salon Takımı


Ortaokuldayken öğrenmiştim şile bezine nasıl işleme yapıldığını öğrendiğim andan beri ara ara hep işlerim ve çokta zevk alırım.. Bu takım peçeteleri, sehpa ve masa örtüsünden oluşan bi takın lise yıllarımdaydım bu takımı bitirdiğimde o zamanlar ne hayaller kurarak işlerdim çeyizim için :)) Daha henüz kullanmak nasip olmadı. sandıkta durmaktan kat yerleri çok belli fotoğrafı çektikten sonra farkettim ama yerine koyduktan sonrada çıkarmaya üşendim.. Ama yine de güzel görünüyor değilmi :))

20 Ekim 2010 Çarşamba

Burçak Bisküvili Pasta

Canım kardeşim yaparken hep seni andım sevdiğini biliyorum...
Genelde hazır pudingle yapılıyor daha pratik olması açısından ama ben kendim yapmayı tercih ettim pudingini..









Malzemeler

1 paket Burçak Bisküvi
1 Paket Kakaolu Bisküvi

1 bardak un
1,5 bardak şeker
3 bardak süt
3 çorba kaşığı kakao

Yapılışı
Un, şeker, kakao ve sütü karıştırıp muhallebimizi elde ediyoruz. Sonra sırasıyla bir sade bi kakaolu olmak üzere muhallebimize batırıp dik duracak şekilde borcama diziyoruz. (muhallebi sıcak olduğundan ben şeker maşası kullandım bisküvileri tutmak için) sırayla dizdiğiniz bisküvilerimizin üzerine kalan muhallebiyi döküyoruz. Soğuduktan sonra verevine keserek servise hazırlıyoruz..

Afiyet Olsun

18 Ekim 2010 Pazartesi

MİM'lendim

Sevgili Arzu Ablacım tarafından mimlendim..

Mime göre enfazla (tebrik, soru tarzı postları eleyerek) yorum alan 5 postumu şöyle sıralıyorum...


http://ceyizimiz.blogspot.com/2010/05/boncuk-perde.html
http://ceyizimiz.blogspot.com/2010/05/etamin-islemeli-tepsimiz-icin-fikri.html
http://ceyizimiz.blogspot.com/2010/05/dantel-salon-takm.html
http://ceyizimiz.blogspot.com/2010/04/yatak-ortusu_18.html
http://ceyizimiz.blogspot.com/2010/09/yorgan-vakti-geldi.html

Şiş Köfte

Hem yapımı kolay hem sunumu güzel şiş köfte.

Köfteli yemekler benim iş çıkışı ansızın gelen misafirlerimdeki tek çözümüm :)
Haftanın 6 günü çalışıyorum ayrıca bol bol misafir ağırlıyorum bunun için benim ve doladımın heran hazırda olmamız gerek. Bunun içinde annem sağolsun dolabımdan köftem eksik olmaz.
Köfteleri genelde fırında yapıyorum onlar pişerken bende diğer işlerle uğraşıyorum. Tabi zamanla yeni çeşitlere ihtiyaç duyuyorum :)
Bir arkadaşımdan şiş köfteyi öğrendim ve favorim oldu.

































Malzemeler:

Köfte İçin;
  • 1 soğan rendesi
  • 1 diş sarımsak rendesi
  • 4 yemek kaşığı galete unu
  • 1 yumurta
  • kıyma
  • tuz
  • kimyon
  • karabiber
  • ince kıyılmış maydanoz
süsleme için;
  • çeri domates
  • biber
  • şiş

Yapılışı:

Bütün malzemeler kıymanın rengi solana kadar güzelce yoğrulur. çeri domateslerinin boyutuna göre top top yuvarlak olarak şekillendirilir.

Şişe bir köfte, bir biber, bir domates dizilir yada isteğe göre dizilir.
hazırlanan şişler tepsiye yerleştirilip köftelerin üzerine yumurta fırçası yardımı ile sıvı yağ sürülür.
Önceden ısıtılmış fırında 200°C derecede 20 dakika pişirilir.

Afiyet olsun.

Taraftar Mutfak Havlusu

Kemanlı dresuar örtüsünden sonra abime birde mutfak havlusu yapmak istedim.
Fakat bir türlü örnek için karar veremedim. Çiçekti böcekti değil daha farklı birşey olmalıydı. Aklıma Beşiktaş tutkunu olduğu ve bjk ile ilgili bişey yaparsam beğenebileceği geldi ve hemen araştırmalara başladım, şemasını buldum ve sonuç :)




















Her ne kadar beşiktaşlı olmasam da BJK amblemli bir havlu işledim :)
Sahibi güle güle kullansın inşallah

Etamin Havlu


Yaz başında başlayıp sonra uzun süre elime almadığım havlumu sonunda nihayete erdirdim.
Etamini çok büyük zevkle işliyorum ama kızımdan fırsat bulamıyorum. İplerimi alıp açıyo bende başak burcuyum düzen manyağı elişimi yaparken bile iplerimi düzensiz koyamam.. kuzum gelip onları yerinden oynattımı banada bişeler oluyo :)) en iyisi ondan fırsat bulduğum anlarda yapmak...

11 Ekim 2010 Pazartesi

Boğça


Dikdörtgen şeklinde bir boğça üstü büzülerek içerisine verilecek olanlar yerleştirildi. Amca, hala vs boğçalarını bu şekilde hazırlamıştık kardeşimin.. Daha sonrada terlik torbası olarakda kullanılabilinir

9 Ekim 2010 Cumartesi

Çikolata Soslu Cheesecake

Ben bayılıyorum bu tada. Hem lezzetli hemde hafif.
Kurabiye kek tarzındaki şeyleri yapabiliyorum ama henüz tatlı konusunda geliştiremedim kendimi. Bunun içinde zamana ihtiyacım var.
Bir kez cheesecake denedim şimdi favori tatlım oldu :)
































Malzemeler
  • 2 paket burçak bisküvi
  • 1 paket margarin
  • 250 gr labne peynir
  • 1 paket krem şanti
  • 2 yumurta
  • 3 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Çikolata sosu
Yapılışı:

Margarin eritilip toz halinde ufalanmış bisküvilerle karıştırılır. Yuvarlak fırın kabına düzgünce yayılıp yarım saat buzdolabında bekletilir.
Labne peynir, yumurta, toz halinde krem şanti, nişasta ve toz şeker ayrı bi kapta karıştırılır.
Yarım saat dolapta bekleyen bisküvilerin üzerine dökülüp güzelce yaydıktan sonra önceden ısıtılmış 175°C fırında pişirilir.
Piştikten sonra soğumaya bırakılmış çikolata sosu üzerine dökülür.
Bir gece dolapta beklettikten sonra afiyetle yenir.

Ben birde vişne soslu deniyorum oda mayhoş bir tat katıyor. Vişneleri ve 1 kaşık pudra şekerini rondoda sos haline getiriyorum. Cheesecake fırından çıktıktan sonra üzerine döküp biraz bekletip dolaba koyuyorum.

Afiyet olsun.

Un Kurabiyesi

Tarifini bir arkadaşımdan almıştım hemen denedim.
Pastane tadında un kurabiyesi denemenizi tavsiye ederim.




Malzemeler: 
  • 250 gr oda sıcaklığında margarin
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri (bu ölçekte çok tatlı olmuyor tatlı severler ölçüyü çoğaltabilir)
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 4 su bardağı un


Yapılışı:
Un hariç tüm malzemeyi karıştırılıp krema kıvamına getirilir.
Daha sonra azar azar un eklenerek yoğrulur. 
İstediğiniz şekli verip 150°C altı kızarana kadar pişirin.
Hemen yanabilir dikkatli olun :)

                                                                                                                                 Afiyet olsun.

6 Ekim 2010 Çarşamba

Fındıklı Kurabiye

Bugün 100. izleyicimize ulaştık :))
Kardeşimin fındıklı kurabiyesinin tarifini paylaşıyorum bugün sizlerle... Tubilik teşekkür ediyorum sana tarif için canım kardeşim..

Malzemeler:


1 Paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı şeker
2 yumurta (birinin akı üzei için ayrılır)
1 su bardağı çekilmiş fındık
1 çay kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
yarım paket vanilya
un

Yapılışı
Sıvı yağ ile margarin karıştırılır. şeker katılıp yumurtalar eklenir. Karıştırıldıktan sonra fındık tarçın ilave edilir. kabartma tozu, vanilya ve alabildiğince un ile yoğrulur. Yuvarlak şekil verilip önce yumurta akına sonra fındığa bulanır. 175°C önceden ısıtılmış fırında pişirilir.

Afiyet Olsun


4 Ekim 2010 Pazartesi

1 Ekim 2010 Cuma

Pike Takımı


Yatağa serip çekme fırsatım olmadı.  Böylede güzel görünüyor. Ellerine sağlık annem..
Uzun zamandır pike yada nevresimde eklemiyordum. Annemin yaptıkları atölyede birikti sırasıyla gelecekler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails