27 Nisan 2011

Dondurmalı İrmik Helvası

Uzun zaman oldu yazmayalı WP ye alışamadım sevemedim burası daha çok evim gibi neyse ki sorun halloldu ve eskisi gibi yazmaya devam.. geri dönüşümüzün ilk postu da tatlı olsun.. Bir daha kapanmaması dileğiyle...




Malzemeler:
1 su bardağı irmik
1 su bardağı toz şeker
2 su bardağı süt yada (1 su barağı su+1 su bardağı sütde olabilir.)
yarım çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı tereyağı yada margarin
Kaymaklı dondurma

Yapılışı

 İrmik sıvıyağda pembeleşene kadar kavrulur ve tereyağ ilave edilir. Ayrı bir tencerede, sütün içinde şeker eritilir. Ilıyan şeker ve süt, irmiğin içine dökülür. Önce yüksek ateşte, sonra da kısık ateşte pilav gibi demlendirilir. İrmik karıştırılarak ılınması sağlanır. Küçük bir kasenin içi streç flim ile kaplanır. Pişirdiğimiz ılık helva bu kasenin içine yayılır. Ortadaki boşluğa dondurma konur. Üzeri tekrar helva ile kaplanır ve bir tabağa ters çevrilir.

Afiyet Olsun

6 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Muhreşem görünüyor. Çok da severim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

Saygılar.

KADER dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

Saygılar.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.İrmiğin içinden dondurmanın tadına bayılıyorum bende.
SEvgiyle kal.

Unknown dedi ki...

canim memnun oldum geldigine .Cok sükür yasak kalkti ve yine bloglara canliklik geldi biz hepimiz biriz emek veren herkezin eline gönlüne saglik sevgiler öptüm .

etamincikizlar dedi ki...

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Tekrardan buralarda olmak çok güzel.. sevgiler.

TuBiLiK dedi ki...

yasağın kalkması süper oldu. bir yanımız eksik kalmıştı.
ayy ben bu lezzete bayılıyorum ama diyetteyim yememem gerekir :)
ellerine sağlık kizkardaşum