26 Mayıs 2010

Mercimek Köftesi

Doğum günü menüsünden tarfilere devam mercimek köftesi pek sevmem ama sevdiğim insanlar sevince yapmaktan zevk alıyorum. Güzel de yaptığımı söylüyorlar :))

Malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
1 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı su
2 adet kuru soğan
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 demet maydanoz
2 adet sivri biber
10 adet taze soğan
Tuz

Yapılışı
2 bardak suda mercimekler suyunu çekene kadar kaynatılır. Altını kapattıktan sonra içine bulgur ilave edilip tuzuda eklenip karıştırılır ve kapağı kapatılarak demlenmeye bırakılır. Ayrı bir kapta sıvı yağ ile ince doğranmış kuru soğan kavrulur. Salça, kırmızı biber, ince doğranmış yeşil biber konup bulgurla mercimeğin üzerine dökülür. İnce doğranmış taze soğan ve maydanoz konup karıştırıldıktan sonra yoğurulur. Elde köfte şekli verip, servis tabağına dizilir.
Afiyet olsun

5 yorum:

TuBiLiK dedi ki...

ellerine sağlık güzel ablam. hergün yap hergün yerim :)

etamincikizlar dedi ki...

Afiyet olsun balım... Hergün geleceğine söz ver yapmazsam :))

Unknown dedi ki...

Canim afiyetler olsun ellerinine saglik .

Unknown dedi ki...

Canancım merhaba hemen iadeyi ziyarete geldim.
Mercimek köftesine bayılırım ellerine sağlık sevgiler...

etamincikizlar dedi ki...

Saol gülcancım öpüyorum senii..

deryacım bende ziyaretin için çok teşekkür ediyorum. Güzel yorumun için teşekkür ediyorum

sevgiler.