29 Mayıs 2010

Tuzlu Kurabiye

Kızımın doğum günü menüsünden tariflere devam çok lezzetli bi tuzlu kurabiye tarifi.. çok bereketkli bi hamuru var yaptıklarımızın yarısınıda dondurucuya atıyoruz misaifr geldimi çayın yanında iyi gidiyo dondurucundan çıktıklarında tıpkı yeni gibi bizden tavsiye...

Malzemeler

1 paket oda sıcaklaığında margarin
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı sirke
3 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı mahlep
alabildiğince un
Üzeri için 2 yumurta sarısı, susam ve çörekotu

Yapılışı

Margarin, sıvıyağ, sirke, şeker ve tuzu ekleyip hafif yoğrulur. Üzerine yavaş yavaş un eklenir ve kabartma tozu ile mahlep (evde mahlep yoktu mahlepli kabartma tozu kullandım) hamur kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğrulur tezgah üzerine alınıp özleşinceye kadar yoğrulur hamurdan küçük parçalar alınıp şekil verilip (ben merdane ile 1 - 2 cm kalınlığında acıp kalıplarla şekil verdim.) yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizilir üzerine yumurta sarısı, susam ve çörek otu (bazen kekik ve pul biberde serpiyorum) serpilip 180°C fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir


Afiyet olsun





2 yorum:

benimdunyam-serpil.blogspot.com dedi ki...

Kurabiyenizden bugün yaptım,çok güzel oldu teşekkür ederim tarif için.Sitenizi bugün keşfettim,izlemeye alıyorum sevgiler...

TuBiLiK dedi ki...

ellerinize sağlık afiyet olsun.